Osvita.ua Блоги

І. Лікарчук: причини прикрощів із вступною кампанією

Автор: Ігор Лікарчук , екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти. Багато думаю над тим, що зумовило таку дуже прикру ситуацію із вступною кампанією. За моїми спостереженнями, етап подання документів до університетів під час вступної кампанії-2017 був найгірше організований за весь період функціонування централізованої системи вступу. Багато хто в цьому провалі винуватить погану роботу нового програмного забезпечення ЄДЕБО, яким було замінено старе, за котре щороку платили величезні роялті розробнику. Безумовно, що цей чинник є дуже важливим. Мабуть, якби програма працювала коректно, то скандалу і не було б. Та він далеко не основний. Бо програма, сервери, комп'ютери - то є техніка. А техніка, якою б досконалою вона не була, без людини працювати ефективно не буде. І ось тут на поверхню й виходять ті, хто мав би забезпечити організацію кампанії, роботу техніки й програмного забезпечення на належному рівні. Я веду мову про заступника міністра науки та освіти, котрий на час запуску нового ЄДЕБО «курирував» вищу освіту, керівників Департаменту ... 27.07.2017
В. Бєлий: запобіжник до ризиків неофеодалізму в освіті Централізовано організований вступ - найкращий механізм для автономного права абітурієнта на освіту
В. Громовий: популярних реформ в освіті не буває Навіть отримавши міністерські портфелі, партії робитимуть тільки те, що «приречене на популярність»
І. Примаченко: ми звикли грати роль всезнаючого генія Визнання власного незнання викликає бажання та відкриває можливість навчитися новому
К. Куницька: освіта і ментальність - взаємопов'язані Насадження чужих ідей призводить до внутрішніх і зовнішніх конфліктів і розвитку неврозів у дітей
Марина Косенко: сучасна освіта схожа на мозаїку Цікаво те, що загалом освіта поганою не буває: або вона є - і тоді вона гарна, або її немає
Віктор Громовий: залишати все «як є» точно не можна З позбавленням чиновництва права вирішувати (створювати) проблеми зміняться правила гри в освіті
В. Бєлий: реформа управління - а сутність у чому? Без кардинальної сутнісної зміни функцій посадовців так і матимемо лише розмови про реформи
Л. Булава: важко вести дискусії з проблем вищої освіти Справа не скільки в персоналіях керівників, стільки в функціях органів управління освітою
С. Вовк: хто відповість за провал вступної кампанії? Криза державного управління триває, тому суспільство платить свою ціну за свавілля чиновників
Юрій Федорченко: що таке академічність? Наука не вибудовується на засадах кулуарності, привілейованості, сервілізму та безкінечних компромісів
М. Хоменко: реформами можна все виправдати Здебільшого всім відомі ті, хто розпочинав реформи, а от тих, хто їх завершують, – катма
О. Мусієнко: хтось відповість за зрив вступної кампанії? «Доброчесність» системи освіти, як і вступна кампанія, явно під загрозою зриву: що робити?
В. Громовий: не всі директори тримаються за своє крісло Зміна директора школи - передача перспективи, а бачення перспективи - вимога №1 до претендента
В. Бєлий: локомотиви правди життя, зокрема освітньої Фейсбук, професійно-профільні засідання та неконференції – три локомотиви освітньої сфери життя
С. Маркітаненко: популізм, яким МОЗ заміняє роботу Якщо нам потрібні хороші лікарі, треба розширювати держзамовлення, а не скорочувати контрактників
Л. Булава: корінь проблем – у недовірі до ВНЗ і викладачів Замість того, щоб дозволити ВНЗ самим вирішувати проблеми набору, МОН береться за керівництво всім