Osvita.ua Блоги

О. Павленко: що не так з українською вищою освітою?

Автор: Олександр Павленко , засновник та генеральний директор IBS Education. Що не так з українською вищою освітою? Чи все так? Мабуть, якщо б провести просте опитування з одним-єдиним питанням «Який стан української вищої освіти?», і дати два варіанти відповіді: «Добрий» чи «Поганий», то переважна більшість відповіла би, що поганий. Вже на питання «Чому поганий?» відповідей було б безліч. Хтось би згадав корупцію, хтось відірваність програм від сучасних реалій, хтось жахливий стан аудиторій, хтось низький рівень викладачів. І, можливо, всі б потроху й мали рацію. Майже на кожному нашому профорієнтаційному таборі ми отримуємо як мінімум один гнівний дзвінок від якоїсь мами. І текст завжди один і той самий: «Ой-ай, хтось з ваших викладачів на таборі сказав, що вища освіта не потрібна». Як ми не намагались говорити викладачам, що цього говорити не варто, навіть якщо деякі з них мають таку думку, все одно десь у когось це знову проскочить. Так хіба це вихід? Хіба це рішення? Легше всього сказати, що наша освіта померла, тихенько пом’янути та поїхати у Польщу. Хто на заробітки, хто на ... 22.01.2018
Олег Охредько: Концепція невідомо чого За лаштунками документа залишається відповідь на питання, а що ж таке громадянська освіта?
Олександр Мірошниченко: про літературу Існуючі програми – це насправді ляпас людям, що розуміються на літературі, та знущання над дітьми
Віктор Громовий: концепції продовжують розмножуватись Поки ми переконуємо МОН скасувати всі «концептуальні» накази, концепції розмножуються зі швидкістю гризунів
О. Мусієнко: фурункул, що захолов, або злиденність української освіти З одного боку ми «виховуємо патріота», з іншого - все робимо, аби молодь вчилася за кордоном
К. Семенова-Шелевицька: університет і ректор молодці… Невже всі вважають, що будувати освітній процес, відштовхуючись від погодних умов - це так і має бути?
Едуард Рубін: за рахунок чого економимо гроші на опаленні? У випадку з раптовими канікулами вуз порушує всі графіки, не беручи до уваги інтереси студентів
І. Совсун: три цікаві речі про вищу освіту у Швеції Кілька цікавих фактів для розширення дискусії про реформу вищої освіти в Україні
Марина Косенко: за що платять контрактники? За фактом у результаті студенти займаються самонавчанням, адже заліки та іспити здавати треба
Наталія Борисенко: про проблему конкурсів та олімпіад Після «життєвих уроків» якраз найкращі, що могли б стати майбутнім країни, не хочуть брати в них участь
І. Примаченко: "трієчники наймають відмінників"? Трієчники випереджають відмінників, бо замість боротьби за оцінки фанатично вивчають нові навички
Микита Андрєєв: про пільговий проїзд для студентів Закон «Про освіту» повернув обов’язок місцевому самоврядуванню забезпечувати пільговий проїзд студентів
Л. Булава: виші ще перелякані недавніми інспекціями Декларовані чотири роки тому наміри позбутися корупції й бюрократії у вищій освіті реалізовані частково
В. Бєлий: про конкурси, які б не спричиняли скандали Наші конкурсні комісії ще довго залишатимуться пшиковими потугами до просування демократизації
К. Семенова-Шелевицька: КНУ - студентоцентрований! Студенти погодяться, що найкраща для них реформа - це відмінити всі пари назавжди і підняти стипендію
І. Примаченко: актуальність гуманітарної освіти Історична освіта є надзвичайно корисною для створення стартапів та різноманітних інновацій
О. Шкарнега: «ким бути?» крізь призму системи освіти Велика частина студентів не хочуть вчитися, і винний у тому не тільки викладач, але і самі студенти