Osvita.ua Блоги

Віктор Громовий: залишати все «як є» точно не можна

Автор: Віктор Громовий , освітній експерт, заслужений вчитель України. Абстрактне. У чому сила людей, які знаходяться всередині вертикалі управління освітою? У їх потенційній (не)здатності вирішувати або, що значно частіше, створювати проблеми: комусь (не)вирішити питання з дитсадком, когось (не)працевлаштувати, для якоїсь школи (не)виділити кошти на ремонт, комусь (не)дати заробити на вічних ремонтах будівель навчальних закладів чи (не)поставках товарів і послуг… Відповідь на запитання «Як здолати всевладдя вертикалі?» напрошується сама собою: треба прибрати у них ці узурповані повноваження. Якщо ж у них відібрати ці можливості, вони нікому не будуть потрібні. Але треба визначитись, хто і як буде замість них вирішувати, пов'язані з освітою, проблеми? Звісно, з позбавленням чиновництва права вирішувати (створювати) проблеми, відразу ж зміняться правила гри на освітньому полі. Це означає, що поступово почнуть змінюватись і цінності всередині соціальної системи. А це і є початком зародження іншого не-начальникоцентрованого суспільства. Яким ... 21.07.2017
Марина Косенко: сучасна освіта схожа на мозаїку Цікаво те, що загалом освіта поганою не буває: або вона є - і тоді вона гарна, або її немає
В. Бєлий: реформа управління - а сутність у чому? Без кардинальної сутнісної зміни функцій посадовців так і матимемо лише розмови про реформи
Л. Булава: важко вести дискусії з проблем вищої освіти Справа не скільки в персоналіях керівників, стільки в функціях органів управління освітою
С. Вовк: хто відповість за провал вступної кампанії? Криза державного управління триває, тому суспільство платить свою ціну за свавілля чиновників
Юрій Федорченко: що таке академічність? Наука не вибудовується на засадах кулуарності, привілейованості, сервілізму та безкінечних компромісів
М. Хоменко: реформами можна все виправдати Здебільшого всім відомі ті, хто розпочинав реформи, а от тих, хто їх завершують, – катма
О. Мусієнко: хтось відповість за зрив вступної кампанії? «Доброчесність» системи освіти, як і вступна кампанія, явно під загрозою зриву: що робити?
В. Громовий: не всі директори тримаються за своє крісло Зміна директора школи - передача перспективи, а бачення перспективи - вимога №1 до претендента
В. Бєлий: локомотиви правди життя, зокрема освітньої Фейсбук, професійно-профільні засідання та неконференції – три локомотиви освітньої сфери життя
С. Маркітаненко: популізм, яким МОЗ заміняє роботу Якщо нам потрібні хороші лікарі, треба розширювати держзамовлення, а не скорочувати контрактників
Л. Булава: корінь проблем – у недовірі до ВНЗ і викладачів Замість того, щоб дозволити ВНЗ самим вирішувати проблеми набору, МОН береться за керівництво всім
В. Громовий: 99% вчителів не буде боротись з системою Зараз чи не єдиний спосіб змін - загальнонаціональна програма «Новий директор для нової школи»
О. Мірошниченко: розмова з вчителем про реформу освіти Для багатьох вчителів  реформа освіти полягає в тому, щоб зарплата стала вище і паперів - менше
Е. Рубін: держава втратила контроль над освітою Тенденція в освіті рухається до дистанційної, можливо, вона і врятує Україну від «витоку мізків»
І. Лікарчук: хто відповість за зрив вступної кампанії? Заявами в письмовій формі МОН визнало неспроможність ЄДЕБО забезпечити потреби вступної кампанії
П. Андрющенко: ми втрачаємо майбутнє через освіту Такими темпами у нас кожен перший буде мати документ про вищу освіту, який не котується