Osvita.ua Середня освіта Учителів найменше цінують у Києві, – дослідження
Учителів найменше цінують у Києві, – дослідження

Повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту та статі й віку опитаних осіб

Учителів найменше цінують у Києві, – дослідження

На замовлення громадської спілки «Освіторія» на основі Омнібусу GfK Ukraine у травні 2017 року було проведено опитування про значення учителя в житті суспільства та повагу до професії в цілому. Пропонуємо підсумки опитування за матеріалом Української правди. Життя.

Лише 56% киян вважають роботу вчителів важливою.

Тоді як на заході України цей показник перевищує 80%, на сході – 85%, на півдні – 75%, в центрі – 74%.

Такі результати дослідження GfK, що було проведене на замовлення громадської спілки «Освіторія».

Опитування показало, що повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту.

Так, у містах, де проживає від 51 до 100 тисяч осіб, важливою роботу вчителів назвали 92%, тоді як у містах із понад півмільйонним населенням – тільки 66%.

«У великих містах люди мають більше соціальних контактів, більше джерел інформації. Тому соціальний статус учителя, як ключового джерела знань про світ, зменшується», – вважає Сергій Горбачов, директор київської СШ №148, член колегії МОН.

«Із розвитком нових можливостей, зокрема інтернету, вчителі втрачають свою попередню роль. Для того щоб знайти нове поважне місце в суспільстві, потрібна не лише мотивація змінюватися, але й ресурси – час, фінанси, підтримка суспільства та держави. Все це накладається на маленькі зарплати та високу відповідальність і складність роботи», – пояснює він.

Також дослідження показало, що в цілому по країні жінки цінують учителів більше, ніж чоловіки – 78% проти 72%. А люди похилого віку – більше, ніж молодь: 80% – в групі старше 60 років, 74% – серед 30-39-річних і тільки 67% – серед молоді 16-19 років.

«Більшість учителів відчувають недостатню повагу суспільства до їхньої роботи», – зазначає голова громадської спілки «Освіторія» Зоя Литвин. — «Дослідження GfK доводить, що вони не помиляються. Ситуацію потрібно терміново змінювати, адже від учителів залежить, наскільки конкурентоспроможними, впевненими, відкритими виростуть нові покоління».

Вона розповіла, що саме для того, щоб показати українцям, скільки в країні талановитих, відданих професії, інноваційних педагогів, проводиться національна премія Global Teacher Prize Ukraine із призовим фондом в 100 тисяч гривень.

Переможець також зможе подати документи на здобуття світової нагороди Global Teacher Prize із призовим фондом 1 мільйон доларів. У минулому році вчителька англійської мови із Кропивницького Анна Дудич вийшла у фінал цього конкурсу. 

Нагороду, яку часто називають «Нобелівською премією для вчителів», започаткував арабський мільярдер Санні Варкі у 2014 році як підтвердження важливості ролі вчителя для розвитку людства. 

За кілька місяців «Освіторія» вже отримала понад 6000 заявок. Номінувати свого улюбленого вчителя або податися на премію самостійно можна на сайті globalteacherprize.org.ua. Прийом заявок триватиме до 15 серпня.

Опитування було проведено методом особистого інтерв’ю на основі Омнібусу GfK Ukraine у травні 2017 року. Загальна вибірка опитування складає 1000 респондентів віком від 16 років (на місяць). Вибірка є репрезентативною для населення України за віком, статтю, регіоном і розміром населеного пункту. Максимальна похибка — 3,1%.

Оригінал на сайті Українська правда. Життя.

Освіта.ua
20.06.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
рапа
«У великих містах люди мають більше соціальних контактів, більше джерел інформації. Тому соціальний статус учителя, як ключового джерела знань про світ, зменшується», – вважає Сергій Горбачов,...". Так ли? Нет. Дети, как и некоторые учителя не имеют мышления, не в состоянии понять текст написанного. А Интернет доступен везде, было бы желание. Отсутствие разума беда сегодняшнего дня. Много ли учителей в соц.сетях? Нет. Тупость, отсутствие гражданской позиции, энергия на зарабатывание денег после уроков: совместители в школе из роно, ...НМЦ, ...
до Л. Гриневич
МОНУ це центральний орган влади в освіті України. Тому варто покращити роботу з районо та міськво у наступний спосіб. Вимагати електронні варіанти тарифікацій шкіл. Такі документи вже повинні бути завірені керівником УО та відскановані надіслані в ІМЗО або МОН. Такий крок дозволить зменшити рівень корупції при розподілі педнавантаження та дозволить отримати безліч інших статистичних матеріалів.
Pasufik
Для до Л. Гриневич: Дуже правильна і розумна пропозиція. Якби МОНУ це хотіло зробити, воно б давно це зробило. Але ж тоді доведеться скоротити масу чиновників, а там кум, брат, сват. Якось не по - людськи виходить.
Коментувати
ррр
Вчителів люди поважатимуть тоді, коли їх поважатимуть чиновники
Tetiana
Для ррр: Воно то так, та трішечки не так))) повага до вчителів буде тоді, коли ми вчителі, навчимося поважати себе самі. А вже потім і повага всіх інших підтягнеться.
Коментувати
Левкович
Цінувати вчителя і вважати його роботу важливою - це різне.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!